Przycinanie róż.

Hej,

Wiecie jak pielęgnować różę?

   Chciałam Wam przypomnieć o tym, że zbliża się czas przycinania róż.
Pierwsze cięcia najlepiej zrobić po ustaniu mrozów, gdzieś tak w połowie kwietnia. Do obcięcia zeszłorocznych pędów, powinniśmy użyć ostrego sekatora i wykonać cięcie, które nie zaszkodzi roślinie. Sekator powinien być ostry aby nie zmiażdżyć łodygi. 
   
   Aby Twoje róże miały piękne i gęste kwiaty, przycięcie rośliny powinno być zrobione, tak jak już wcześniej wspomniałam w połowie kwietnia. Poprzez takie działanie, Twój krzew róży odwdzięczy się pięknymi kwiatami. 

   Po każdym cięciu warto posmarować miejsce skrócenia łodygi maścią ogrodniczą. Ja osobiście tego nie robię, a moje róże i tak są piękne. 

Źródło: Wykonanie własne

Wprawdzie nie błyszczą tak jak na zdjęciu, ale aktualnie nie mam fotki kwitnących róż. To zdjęcie pochodzi z zeszłego roku :)

   Co roku przycinam łodygi na wysokość mniej więcej 15-20 cm od podłoża.

Komentarze