Stary sprawdzony przepis na ogórki kiszone

Sezon na ogórki czas zacząć! Ja już zebrałam pierwsze ogórki ze swojego ogrodu i włożyłam kilka słoiczków. Mam tutaj sprawdzony przepis, którym chcę się tutaj podzielić. 

Źródło: pixabay.com



Uwaga! 
Żeby ogórki kiszone się udały i były smaczne to najlepsze będą te ogórki z własnego ogródka. Ogórki kupne wychodzą zawsze gorzej. Ja na swoje potrzeby nie stosuję nawozów i dzięki temu są najlepsze.
Źródło: pixabay.com

Składniki zalewy: 

  • 2 łyżki soli 
  • 1L wody 
Na spód słoika: 
  • 2 ząbki czosnku 
  • koper
  • chrzan 
  • 2 liście z wiśni 
Przygotowanie:

Układamy ogórki w słoiku, na wierzch możemy wrzucić jeszcze czosnek, liście wiśni i chrzan. Zalewamy słoik ciepłą wodą z solą. Dzięki zalewaniu ciepłą wodą ogórki szybciej kisną i są bardziej twarde. 

Smacznego!

Komentarze

  1. Mi się nigdy nie udają ogórki. Pozostają tylko kupne. A jeżeli chodzi o sklepowe ogórki kiszone producent przeze mnie polecany jest tylko jeden ;) A kto to? Pewnie ten sam, co u Was.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz